Kategória:
Feladás dátuma:
több, mint egy hónapjaTartalom
Bevezetés 3
A vezetés gyakorlatának és a vezetéstudomány kialakulásának rövid történeti áttekintése
A kezdetek, Ókor és középkor legfontosabb emlékei 5
Hammurabi törvénykönyve 5
Mózes tízparancsolata 5
Ókori kínai emlékek 6
Görög demokrácia 7
A római birodalom 8
A középkor emlékei, Macchiavelli 8
A tőkés vezetéselmélet főbb irányzatai 9
Klasszikus irányzatok Taylor, Fayol 9
Az emberi viszonyok tana 10
Az empirikus iskola 10
Szociális rendszerek iskolája 10
A vezetés "új" iskolája 10
A szocialista vezetéslemélet megalapozása
Lenini alapelvek 11
Kérdések, feladatok, gyakorlatok 12
A vezetés alapkérdései
A vezetés tudományos jellege, a vezetéshez szükséges ismeretek 13
A vezetés fogalma és jellemzői 14
Atomisztikus értelmezés 14
A vezetési funkciókkal való azonosítás 14
A vezetés és irányítás közötti különbség 15
A vezetés meghatározása 15
Kérdések, feladatok, gyakorlatok 15
Az óvoda, mint szervezet
A szervezet és vezetés kapcsolata 16
A vezetés fő feladatai az óvodában 17
A vezetés szervezeti formái az óvodában 19
Patriarchális 19
Vonalas 19
Funkcionális 20
Törzskaros 20
A vezető és helyettese 20
Formális és informális elemek a vezetésben 21
Kérdések, feladatok, gyakorlatok 22
A vezető óvónő tekintélye
A hatalom és a tekintély értelmezése 23
A tekintély jellemzői 23
A tekintélyt befolyásoló tényezők 23
Kérdések, feladatok, gyakorlatok 25
Vezetői stílusok, vezetői típusok az óvodában
A vezetési stílus fogalma 26
A stílusok jellemzői az óvodában 27
A vezető beállítottsága 31
Személyi beállítottságú vezető 32
Tárgyi beállítottságú vezető 32
Vezetői típusok az óvodában 32
Jó vezető - alkotó szellemű vezető 32
Rossz vezető típusai 33
Kérdések, feladatok, gyakorlatok 36
Az óvoda vezetésének emberi tényezői
Emberismeret a vezetésben 37
A személyiség megismerése a munkatevékenységben 37
Munkatársainkkal való bánásmód alapelvei 40
Milyen hibákat követhetünk el az emberek megítélésében 41
Az emberi viselkedést befolyásoló tényezők 42
Az effektus törvényeinek érvényesülése 43
A szükségletek felismerése és kielégítése a vezetői munka folyamatában 45
A beállítódás, mint a viselkedést befolyásoló tényező 48
A munkatevékenység ösztönzése 50
Enyhítheti a függőségi érzést 51
Aktív függetlenséget segíti 53
Nevelőtestületi egység megteremtése az óvodában 55
A jó munkatársi viszony kialakításának feltételei 55
Az óvodai közösség jellemzői 57
Kohéziót erősítő tényezők 58
Az új óvónő beilleszkedése a kollektívába 62
Kérdések, feladatok, gyakorlatok 62
A vezetési tevékenység elemei
A vezetés folyamata 63
Előkészítő funkciók 64
Tájékozódás 64
A tervezés 69
A szervezés 71
Végrehajtó funkciók 77
A döntés 77
Az utasítás 82
Összehangolás 85
Ellenőrző funkciók 94
Az áttekintés 94
Ellenőrzés 99
Minősítés 108
A vezető óvónő kiválasztása és képzése
Kérdések, feladatok, gyakorlatok 115
Mellékletek
1.sz. melléklet a stílusokhoz 117
2.sz. melléklet a személyiség struktúrájától 120
3.sz. melléklet a vezető óvónő adminisztrációs munkájáról 121
Idézetek jegyzéke 124
Irodalom 125
Tartalom 128