Jófogáson kitöltött nyilatkozatok
A DAC7 irányelv egy uniós jogszabály, amelynek célja az EU-tagállamok közötti adóügyi együttműködés javítása, beleértve az eladók – vagyis Te, mint partnerünk – által digitális platformokon keresztül az adott naptári évben (tárgyév) szerzett bevételének átláthatóságát. Magyarország ezt az irányelvet a 2013. évi XXXVII.törvény módosításával ültette át a magyar jogba.
A jogszabályban meghatározottak a Jófogást is kötelezik arra, hogy olyan esetekben, ahol végigkövethető, hogy adott naptári évben megtörtént az eladás:
elérése után, a felhasználók adatait bekérjük, összegyűjtsük és továbbítsuk a Nemzeti Adó-és Vámhivatalnak. A jogszabály 2023. január 1-jétől alkalmazandó, az adatszolgáltatást abban az esetben kell elvégezned, ha a naptári év folyamán, vagy a következő Háztól-Háziggal vagy Foxposttal történő eladásoddal átléped a fent említett mennyiségi vagy összegbeli határt.
Mielőtt továbbítjuk adataid a Nemzeti Adó-és Vámhivatalnak, az érintett naptári évet követő év január 31. napjáig e-mailben tájékoztatunk, hogy pontosan milyen adatok kerülnek átadásra.
A különböző adózási szabályok miatt nem tudjuk megmondani, keletkezik-e adófizetési kötelezettséged. Ezt saját magad számára tudod ellenőrizni.
Magánszemélyként:
Üzleti felhasználóként:
Ebben az esetben a jogszabályban foglalt adatszolgáltatási kötelezettségünknek nem tudunk teljeskörűen eleget tenni. Kérjük add meg az adataidat, hogy a Jófogás szolgáltatásunkat továbbra is zavartalanul élvezhesd és az oldalunk továbbra is megfelelően működhessen.
Jogszabályoknak megfelelően felhasználói nyilatkozat alapján egyértelműen meg kell jelenítenünk a Jófogás felületén, hogy az adott hirdetés magánszemélytől vagy üzleti felhasználótól származik.
A nyilatkozatot elmentjük a fiókodhoz, amit a későbbiekben nem lehet módosítani. Amennyiben magán és üzleti céllal is használod a Jófogás fiókod, akkor javasoljuk a külön fiók és e-mail cím használatát.
Továbbra is a platform minden funkcionalitása elérhető marad mind a magánszemélyek, mind az üzleti felhasználók számára, kivéve a multirégió kiemelést. Ezt csak az üzleti típusú felhasználók tudják használni.
Az üzleti felhasználók esetén kötelező kitölteni a cégnév és az adószám mezőket, de azok módosíthatók lesznek a profil menüpont alatt. Az üzleti felhasználó által megadott cégnév publikusan megjelenik a listázási oldalakon, a hirdetési adatlapon, illetve a hirdető adatlapján!
Üzleti felhasználók, akik üzletszerű tevékenységet folytatnak a Jófogáson: kereskedés, ügynöki tevékenység vagy szolgáltatás.
Például:
A DSA (Digital Services Act) az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2022/2065 számú rendelete a digitális szolgáltatások egységes piacáról, amely az Európai Unió egész területén alkalmazandó.
Ez a jogszabály átfogóan szabályozza a digitális szolgáltatásokat, így különösen az olyan online platformokat, amelyek közvetítőként működnek közre az online környezetben áruk, szolgáltatások, tartalmak és információk terjesztésében.
A Jófogás esetében a DSA-t 2024.02.17-től kell alkalmaznunk minden Üzleti Felhasználónk esetén. A Jófogás esetében a rendeletet 2024.02.17-től kell alkalmaznunk.
A DSA célja, hogy javítsa a felhasználók biztonságát az online térben folytatott tevékenységük (pl. online vásárlás, szolgáltatás megrendelése, különböző felhasználói tartalmak megismerése) során és ennek érdekében fokozza az online platformok szerepvállalását.
Ennek részét képezi az is, hogy az online kötött szerződések esetén az online platformok feladata az Üzleti Felhasználók személyének beazonosítása.
A rendelet 30. Cikke ennek kapcsán meghatározza, hogy Üzleti Felhasználóként milyen adatokat kell megadnod ahhoz, hogy a Jófogáson elérhető szállítási szolgáltatások elérhetőek legyenek a hirdetéseiden.
Amennyiben 2024.02.17. után regisztrálsz az oldalra, a regisztrációd során szükséges megadnod a fenti adatokat ahhoz, hogy a szállítási szolgáltatásokat elérhetővé tehesd a hirdetéseden. Enélkül nem tudsz Jófogás szállítási lehetőséggel hirdetni az oldalon, azaz eladóként nem tudod beállítani ezt a lehetőséget és a potenciális vevőid sem tudnak szállítási igénylést leadni a termékedre.
Amennyiben 2024.02.17. előtt regisztráltál az oldalra, 2025.02.17-ig türelmi idő áll rendelkezésedre az adatszolgáltatásra ahhoz, hogy a szállítási szolgáltatás elérhető maradjon a hirdetéseiden. Ha az adatszolgáltatás nem történik meg ezalatt, akkor az érintett hirdetéseid korlátozás alá kerülhetnek.
Tájékoztatunk, hogy Sales-es csapatunkkal való szerződéskötés esetén az adatszolgáltatás a szerződéskötési folyamat részét képezi, a türelmi idő alatti adatszolgáltatás kapcsán pedig kollégánk fog felkeresni.