Cím:
Kategória:
Feladás dátuma:
több, mint egy hónapjaTávtan 2001 -olvasatlan
Az esettanulmányok, esetpéldák, esetjátékok módszereit, mint a gyakorlati és intenzív oktatás eszközeit több tudományágban, régóta és napjainkban egyre szélesebb körűen alkalmazzák. (Lásd bővebben például Fülöp-Simán: Esettanulmányok és vállalati játékok" c. könyvét.)
Céljuk - az elméleti ismeretek megszerzése mellett - a gyakorlati alkalmazni tudás, illetve az ehhez szükséges készségek és képességek ki- és/vagy továbbfejlesztése.
Érdemes megjegyezni, hogy az elmélet és a gyakorlat korábbi szembeállása (vagy inkább állítása) helyett ma már inkább T.J. Peters-R.H. Waterman: A siker nyomában" (Tanulságok a legjobban vezetett amerikai vállalatokról)" c. könyvének filozófiája, crédója fogadható el, miszerint: Nincs szebb elmélet egy sikeres gyakorlatnál - de a sikeres gyakorlat: az elméletet is magába foglalja!"
Ezért kerültek előtérbe tárgyunk oktatása során is az olyan intenzív és interaktív tanulási formák (a workshoppok, tréningek, az on the job" vagy learning by doing" (-csinálva tanulni) típusú oktatási technikák), amelyek a gyakorlati alkalmazni tudás szintjére emelik az előadásokon és/vagy szakkönyvekből már elsajátított ismereteket....
Személyes átvétel, posta, foxpost, packeta ...