Cím:
Kategória:
Feladás dátuma:
több, mint egy hónapjaRég jártam kerékpárszaküzletben... Most bementem, és elszörnyedtem... Gyakorlatilag szépre festett, új szagú ipari hulladékokat árulnak pl. 111 900 forintos áron... És ez csak egy sima, egysebességes városi bicikli (Csepel Budapest 26")...
Kevesebb mint fele árban adok egy jobb minőségű, tartósabb kivitelű, sokkal kényelmesebb kerékpárt...
Commander 'Luxus'... Ez egy ritka darab, nem sok lehet belőle az országban, de még Németországban is fehér holló...
'90-től '93-ig készült ez a típus, limitált kiadásban, a Derby/Kalkhoff anyavállalat keretei között.
Ez '90-91-es gyártású lehet, a Schürmann felnik alapján. (Ezekbe a felnikbe bele van ütve a gyártási év/hónap/nap.)
Italboltba járni, földekre ki kapálni, vagy tanyára jószágot ellátni inkább mást választanék...
A 26 colos kerékmérethez 52 centis nyeregvázcső tartozik. Kb. 160 és 190 cm közötti testmagassághoz megfelelően be lehet állítani a nyereg és a kormány szintjét.
3 sebességes Sahcs Torpedo váltó, kiváló állapotban, rozsdamentes, keménykrómozott hátsó agy, kormány, hajtókarok, felnik. Szintén rozsdamentes, króm-nikkel elülső agy, csomagtartó, sárvédők, láncvédő, küllők. És molibdénacél váz/villa. Ezek nem egészen rozsdamentesek, azaz felszíni rozsda képződhet rajtuk, ahol lepattan a szinter. Ez a kerékpárváz/villa több mint 90 százalékban ép felületű. (A márkafeliratok itt-ott kopottak, de ennek nincs jelentősége.)
Közel minden fémalkatrész rozsdaálló, még évtizedek után is.
A váltós agy és a középrész speciális kenőanyaggal kezelve.
Hátul terepkülső, elöl átlagos állapotú aszfaltra való köpeny: a még biztonságosabb közlekedésért.
Az anatómiai kialakítású, törzskímélő nyereg, és a törésálló muffolt váz/villa elnyeli a rázkódásokat, kímélve a csuklót és a kar ízületeit, valamint a derék-gerincoszlop vonalát. Az aluvázas kerékpárokról ez sajnos nem mondható el, senkinek sem ajánlom ezeket hosszabb távra vagy gyakoribb használatra, se fiatalabbnak, se idősebbeknek...
Ilyen anyagminőségű, időtálló kerékpárokat ma már nem nagyon gyártanak, mert nem térülne meg. Illetve ha mégis, akkor azok a korlátozott példányszámú nosztalgia-biciklik több százezer forintba kerülnek, és ezt kevesen engedhetik meg maguknak...
A váz anyaga azonos acélötvözetű, mint a régi (német) Jaguar kerékpároknál volt, ill. hasonló, mint manapság a (holland) Gazelle Van Stael retrókerékpároknál alkalmazott. A sárvédők ugyanolyanok, csak a Commanderé mattos, a Gazelláé tükörpolíros.