Cím:
Kategória:
Feladás dátuma:
több, mint egy hónapjaAula Kiadó 2000 -olvasatlan
A rossz nyelvek szerint Michelberger Miklós a magyar reklám fenegyereke. (Tény, hogy sokan a fenébe kívánják őt...) A nyolcvanas évek közepén Timár Péterrel közösen elkövetett" reklámfilmjei dühödt támadásokat váltottak ki a tisztességben megőszült propagandistákból. Egy másik spotját túlzott erotikusság" miatt betiltották, pár évvel későb - már a rendszerváltozás után - ugyanerre a sorsra jutott négeres" reklámja, amelyet valakik rasszistának minősítettek. 1993-ban készített Kovács úr" kampánya számos nemzetközi és hazai díjat nyert. A könyv első fejezetében összegyűjtött reklámkritikák publikálását egyetlen honi sajtóorgánum sem vállalta. Talán nem véletlenül... A szerző, hol vitriolosan, hol finom iróniával, Magyarországon eddig ritkán tapasztalható nyíltsággal fogalmazza meg az egyes reklámokkal kapcsolatban felmerült gondolatait, kételyeit, egyfajta önvizsgálatra késztetve ezáltal a reklámszakmát - és az olvasókat. A második fejezetben - vállalva a nyilvános megmérettetés ódiumát - a reklámról vallott ars poeticáját" illusztrálandó, Michelberger közzéteszi legkedvesebb elvetélt (egykoron visszautasított) filmötleteit. A kötet két komoly" - a szerző esetében a jelző erősen relatív! - elméleti írást is tartalmaz, egyikük, a 12 évvel ezelőtt készült Corporate Identity" című tanulmány, számos, még tisztázatlan fogalom helyes értelmezéséhez nyújt segítséget. Az utolsó fejezetben jó pár kacagtató, egyúttal elgondolkodtató sztori olvasható. A könnyed, szellemes stílusban megírt, szándékosan eklektikus könyv elsősorban a marketing- és reklámszakemberek számára jelent igazi csemegét, ugyanakkor a reklámok pergőtüzében élő, gondolkodó és jó humorérzékű laikus" olvasók érdeklődésére is számot tarthat.
Személyes átvétel, posta, foxpost, packeta ...