Kategória:
Feladás dátuma:
több, mint egy hónapjaEz a Tokaj-könyv valami más, ez egy kritikai tokajológia. Tudományos igénnyel, nem szubjektív-publicisztikus éllel és éppen nem öncélúan, hanem a jobbítás szándékával veszi sorra az okokat, a sikertelenség okait. A szerző tanult borász és ma már a borvidéken élő ember. Felnőtt pályáját újságíróként, országos napilapok, hetilapok főszerkesztőjeként (Népszava, Mai Nap, Blikk, Bors, Vasárnapi Hírek) és televíziós műsorvezetőként töltötte el, de közben sok évig volt bortermelő Hegyalján. Ötvenhárom év személyes tapasztalatain túl a szakirodalom és a szaksajtó széles körű áttekintésére támaszkodva vizsgálja, hogy miért nem sikerült Tokaj. Miért nem sikerül az áttörés, miért nem tudtunk világszínvonalú brandet felépíteni a tokajiból az elmúlt nemzedéknyi időben sem, miért félrevezető az érzelmisérelmi alapú, a piac logikáját elvető-megvető gondolkodás, és hogy milyen lépések vezettek oda, hogy Tokaj ma sincs ott azon a magas polcon, ahol lennie kellene a portóis, burgundis, szupertoszkános palackok mellett.