Kategória:
Feladás dátuma:
több, mint egy hónapjaKiadó: M. Kir. Honvéd Térképészeti Intézet, Budapest (1943)
Méret: 25 cm x 22 cm, 199 oldal
Fekete-fehér ábrákkal illusztrált. Kivehető melléklettel.
Előszó
Honvédségünk korszerű fejlesztésénél elsőrangú szerephez jutott a gépkocsi. Egyes csapatok és vonatok teljes, vagy részbeni motorosítása mind több és több műszakilag jól kiképzett gépkocsiszemélyzetet igényel.
A gépkocsiszemélyzet a reá háruló igen nehéz és felelősségteljes feladatának csak akkor tud megfelelni, ha műszaki elméleti tudása alapos, gyakorlati képzése pedig tökéletes. Az elméleti kiképzés képezi alapját a gyakorlati kiképzésnek és a műszaki továbbképzésnek. Tehát az alapkiképzés súlya az elméleti műszaki kiképzésen nyugszik.
Minden hibaforrás gyors megállapítása és kijavítása megkívánja, hogy a vezető tökéletes elméleti tudással rendelkezzék. A legjobb gyakorlati tudás is csődöt mond akkor, ha a vezető a gépkocsi szerkezetének összműködését nem ismeri és így a hibák keletkezésére következtetni nem tud.
Tökéletes elméleti és gyakorlati kiképzéssel az igen drága és nehezen pótolható gépkocsik életidejét meghosszabbítjuk, biztosítjuk azok magasfokú üzemképességét és a gépkocsizócsapatok és vonatok állandó ütőképességét.
A gépkocsi alapkiképzés eredményességét egyöntetűen kiképzett oktatószemélyzettel, egységes oktató gépkocsi anyaggal és tansegédletekkel biztosíthatjuk