Kategória:
Feladás dátuma:
több, mint egy hónapjaMódszertan a Járművezetés Elméletének Tanításához (1984)
írta: Kiss István
benne van a kinyitható melléklet: A világító és jelzőberendezések összefoglalása
jó állapotú
belül foltokat nem láttam, pár lapon vannak jelölgetések főleg ceruzával
kívül a borító enyhén foltos-firkált, kötés megtört és megnyílt de nem esik szét
Kiadó : Közlekedési Dokumentációs Vállalat , Budapest / Közlekedési Főfelügyelet
Kiadás Éve : 1984 , 5000 példány
Nyelve : Magyar
Azonosító : K-3791
Típus : tankönyv
Oldalak száma : 196+melléklet oldal a borítóval együtt
Mérete : 20 x 14 x 1 cm és 230gramm
Készítette : Globus Nyomda
Eredeti ára : ??.- Ft
Tartalom :
Engedje meg, hogy néhány gondolatot közöljünk útravalóul e könyv olvasásához.
A könyv az újonnan bevezetésre kerülő emeltszintű szakoktatói tanfolyamok hallgatói részére készült tankönyvként, de hasznos segítője lehet mindenkinek, aki a szakmában (közlekedéstanítás) tevékenykedik.
A közlekedési taktika és vezetéstechnika tárgykör az új tantervekben a "Jármű vezetésének elmélete" címet kapta. Tartalmában azonban ez a módszertankönyv szerves folytatása és kiegészítése a szerző 1980-ban megjelent "Közlekedési taktika és vezetéstechnika" című művének.
Tartalomjegyzék :
Tartalom 3
Előszó 7
Bevezetés 9
A járművezetőképzés feladatai 9
Alapképzésnél 9
Továbbképzésnél 11
A járművezetőképzés perspektívája 11
A vezetéselméleti ismeretek a hazai járművezetőképzés történetében 12
A vezetéselméleti ismeretek tanításának feladatai a jűrművezetőképzésben 19
Vezetéselméleti ismeretek összefoglalása 21
A pedagógiai, módszertani ismeretek, rövid összefoglalás 23
A közlekedési pedagógus tevékenységének külső megközelítése 23
A közlekedési pedagógus tevékenységének belső megközelítése 25
Érzelmi tulajdonságok 26
A cselekvés indítékei ösztönös, tudati, érzelmi 28
Az elfojtott érzelmek nem múlnak el nyomtalanul 30
Következtetések és hasznos tanácsok 33
Nevelés 38
Oktatás 42
A tanítás-tanulás módszereiről 46
Felkészülés a tanításra 46
Felkészülés egy tanfolyam megtartására 47
Felkészülés egy tantárgy tanítására 47
Felkészülés egy téma tanítására 48
A felkészülés forrásai 48
Az összevont oktatási dokumentum a felkészülés szolgálatában 49
A tanítás-tanulás során alkalmazott módszerek 50
A tanítás-tanulás általános menete 50
A tanítás-tanulás alapformái 50
Tanári ismeretközlés 54
A szóbeli ismeretközlés módszerei (előadás, magyarázat, a passzivitás okai, beszédtechnikai tanácsok) 54
A bemutatás és szemléltetés módszerei 57
Alapelvek, követelmények, lehetőségek 57
A tanár és a tanulók közös tevékenysége 61
Aktivizáló eljárások 62
Kérdés-felelet módszer (a kérdés történeti típusai, feladat-kérdés-probléma, a kérdések csoportosítása, a kérdezésre vonatkozó fontosabb tudnivalók, hibalehetőségek) 62
Az egyéni tanulás módszerei (otthon ismétlés, tankönyv, tesztkérdések, konzultáció, egyéni továbbképzés) 68
A tanítás-tanulás mint kommunikáció 71
A tanulók 78
A tanár 79
Hiteles pozitív személyiség 80
Tudatos személyiségfejlesztés 82
Önismeret 82
Emberismeret 84
A pedagógiai és módszertani tudás 85
A pedagógiai és módszertani tudás fejlesztése 85
Mikrotanítás 85
A szaktárgy tudása 86
A szaktárgyi tudás fejlesztése 86
Gyakorlati tanácsok a tanár magatartásához 88
A közlekedő emberrel kapcsolatos ismeretek tanítása 89
Az emberre vonatkozó ismeretek tanítása 89
A didaktikai alapelvek érvényre juttatása 90
Tanácsok a didaktikai feladatok megoldásához 92
Az emberi magatartás tanítása 95
A közlekedési karakter és kialakítása 95
A helyes hozzáállás kialakítása 96
.........hát a többi már nem fért bele a 4095 karakterbe ...
8db képet töltöttem fel róla :
minden külön fényképezve, azt adom ami a képeken van, nem másikat
személyes átadás csak Budapesten , vidékre Posta