Kategória:
Feladás dátuma:
több, mint egy hónapjaMÁV Pályafenntartás - Vasútépítők és Karbantartók Részére (1972)
MÁV Építés és Pályafenntartás - Vasútépítők és Karbantartók Részére Jegyzet I-II. Kötet
A Vasútépítő és Karbantartó Szakmunkások Részére Jegyzet I.
összeállította: Csatári János , géptant összeállította: Karaus Lajos
A Vasútépítő és Karbantartó Szakmunkások Részére Jegyzet II.
összeállította: Zele László és Zombori Ferenc
kemény műbőrborítós
belül is szép állapotú
a vége felé láttam egy-egy halvány foltot
Kiadó : KPM. Vasúti Főosztály / Közlekedési Dokumentációs Vállalat , Budapest gondozásában
Kiadás Éve : 1972 , 8100 példány
Nyelve : Magyar , ábrák száma 329 + 93 db
Azonosító : K-2975
Típus : vasúti karbantartói kézikönyv
Oldalak száma : 368+128 oldal a borítóval együtt
Mérete : 24.5 x 17.5 x 2.5 cm és 870gramm
Készítette : Globus Nyomda , Budapest (27411/72.)
Eredeti ára : ??.- Ft
előszó :
Az építési és pályafenntartási szakszolgálatnál a munkák közvetlen kivitelezését, műszakilag helyes, gazdaságos és forgalombiztos elvégzését az előmunkás felügyelete mellett a pályamunkások végzik el.
Ezért a munkát végrehajtó valamennyi dolgozónak olyan elméleti és gyakorlati ismereteket kell szereznie, amelynek birtokában a rájuk bízott feladatokat a fentiek szerint tudják elvégezni vagy elvégeztetni.
Az általános iparosodás és más egyéb változott körülmények következtében a rendelkezésre álló emberi munkaerő a vasúti pályaépítésnél és fenntartásnál is egyre csökken, ezért a munkák végzését fokozatosan gépesíteni kellett. A nagyarányú gépesítés azonban a gépekhez is értő szakmai elméleti- és gyakorlati ismeretekkel rendelkező dolgozók beállítását teszi szükségessé.
A hézagnélküli vágányok létesítésével kapcsolatban az egyes szerkezeti elemekre, kötőszerekre, anyagokra előírt különleges műszaki követelmények miatt megváltozott és több ismeretet követel az ilyen vágányok építésének és fektetésének technológiája. (Nagyobb is az ilyen vágányokat építők és fenntartók felelőssége).
Nagysebességű vasúti pályákat gazdaságosan, olcsón létesíteni és fenntartani már csakis az új, korszerű felépítményű szerkezetek (korszerű aljak, új sínformák, új sín leerősítési módok), építési és fenntartási módjának alkalmazásával lehet.
A termelés gépesítésével kapcsolatban új szerelési feladatokat kell kidolgozni és megvalósítani. Az előmunkásra és a jelenlegi pályamunkásoktól ez nagyobb ismeretet nagyobb önállóságot és jobb szervezőkészséget igényel. A munkagrafikonok összhangba hozása bonyolult feladat, amit az építési és pályafenntartási szolgálatnál nehezít még az a körülmény is, hogy a munkákat forgalom alatti számos vonalon 100-120 km/ó sebességgel járt pályákon kell végrehajtani.
Az elmondottak miatt a Munkaügyi Minisztérium 1968. évben hozzájárult ahhoz, hogy a vasútépítő és karbantartó munkaterület felnőtt képzésű szakmaként az Országos Szakmunkásképzési - Jegyzékbe felvételt nyerjen.
A fentiek megvalósításához kívánunk segítséget nyújtani ezzel a jegyzettel és szeretnénk elérni azt, hogy az elméleti ismeretekkel egyidőben olyan gyakorlati ismereteket szerezzenek a vasútépítő és karbantartó szakmunkás vizsgára készülők, amelyek biztosítani tudják a munkák műszakilag helyes, gazdaságos és forgalombiztonságos elvégzését.
A Szerzők
Tartalomjegyzék :
I. Kötet
Előszó 3
1.0. Általános ismeretek 5
1.1. A vasút jellemzése . . . 5
1.11. Az utak kialakulása 5
2.0. A vasúti alépítmény 6
2.1. A vasúti alépítményről általában 6
2.11. Az alépítmény fogalma 6
2.2. Vasútépítési tervek 9
2.21. Műszaki tervdokumentáció 9
2.3. A talajok osztályozása és vizsgálata 13
2.31. Talajok fajtái és azok tulajdonságai 13
2.32. Talajvizsgálat 14
.........hát a többi már nem fért bele a 4095 karakterbe ...
10db képet töltöttem fel róla :
minden külön fényképezve, azt adom ami a képeken van, nem másikat
személyes átadás csak Budapesten , vidékre Posta