Kategória:
Feladás dátuma:
több, mint egy hónapjaCsonka Sándor: Kőbánya közúti közlekedésének története 3000ft óbuda
személyesen óbudán lakcimemen
posta kizárolag előre utalás után mpl csomagautomatába +2500ft
Egy angol közgazdász szerint a legnehezebben szállítható csomag az utas. Valóban az ember a legérzékenyebb műszer", mely az élet jelenségeire a legjobban reagál. - Az ember élni, dolgozni, szórakozni kíván. Terveit, hogy megvalósíthassa, annak egyik jelentős feltétele, helyváltoztatási igényének gondos kielégítése. Utazni viszont csak jó utakon vagy vasúton lehetséges. A XVIII. sz. közepén, amikor még Mária Terézia fekete-sárga postakocsijai verik fel a rákosi homokot, jó utakról beszélni ugyancsak nem lehetett. Nemcsak itthon, hanem egész Európában, sőt még Amerikában sem voltak kedvezőbbek az állapotok. A járhatatlan utak járhatóvá tételét segítette elő az amerikai postakocsi-szabályzat, amely szerint az utazni kívánó delizsánsz postakocsi utasa három kocsiosztály között válogathatott, de a batárban megkülönböztetés nélkül mégis egy helyre kerültek. Mi lehet a magyarázata ennek az intézkedésnek? A megoldás zseniálisan egyszerű. Ha az útviszonyok kedvezőtlenül alakultak, akkor a postakocsis hátraszólt a kocsiba, harmadosztályú utasok leszállni és a kocsit tolni. Csak végül kerülhetett sor az első osztályú, drága viteldíjat fizető utasokra, akik a kocsitolástól így esetleg meg is menekülhettek